Utæthed ved knastkædestrammer, hvad gør jeg?

Her diskuteres teknik. Spørg - eller besvar et spørgsmål. Del dine erfaringer med andre.

Utæthed ved knastkædestrammer, hvad gør jeg?

Indlægaf Henrik Hihat skrevet Man 08. Mar, 2010 23:52

Efter 10 år uden ganger og klubmedlemskab, har jeg for nogle måneder siden købt mit livs anden CX. Dejligt, men jeg har et lille problem:
Der siver olie ud ved knastkædestrammerbolten. Det kunne være rigtigt flot, hvis nogen havde en idé til, hvordan problemet kunne klares, og selvfølgelig helst uden at skille motoren ad. Så jeg håber i mit stille sind på, at andre før mig, har fundet en løsning. Med CX´erens 34 år på bagen skulle der være en mulighed for det!

Så har du tid, så sæt tænkehatten på.

Med venlig hilsen
Henrik Hihat
Henrik Hihat
Klubmedlem

Geografisk sted: København S

Re: Utæthed ved knastkædestrammer, hvad gør jeg?

Indlægaf haddock skrevet Tirs 09. Mar, 2010 17:06

Henrik Hihat skrev:Der siver olie ud ved knastkædestrammerbolten. Det kunne være rigtigt flot, hvis nogen havde en idé til, hvordan problemet kunne klares, og selvfølgelig helst uden at skille motoren ad. Så jeg håber i mit stille sind på, at andre før mig, har fundet en løsning. Med CX'erens 34 år på bagen skulle der være en mulighed for det!

Tja ! som jeg ser problemet er det den lille o-ring som sidder på stilleskruen som er utæt, den kan, så vidt jeg husker det, ikke skiftes udefra, men jeg håber selvfølgelig for dig at den kan ;) , da man ikke kan skrue skruen ud da den bl.a. holder fjederen som spænder knastfølgeren.
Så der er vist kun den hårde måde at gøre det på, eller lev med den sikkert minimale utæthed og vent til du alligevel skal have skiftet enten stator eller samme og knastkæde :-D
Med løftet venstre, Gerard
Brugeravatar
haddock
Klubmedlem

Geografisk sted: 2300 København S

Tilbage til Teknik