Bremseskive til 500e

Formålet med RESCUE gruppens arbejde er at identificere, skaffe og eventuelt fremstille de reservedele som er essentielle for Honda CX/GL og som ikke længere kan købes kommercielt.

Bremseskive til 500e

Indlægaf Michael skrevet Tirs 12. Jan, 2010 20:52

911
Hello rescueteam
Min gamle tøs.. lad os for nemheds skyld kalde hende for 500 e. er fra -84.
Hun har aldrig fået skiftet bremser.... eller kobling... har ikke stået indendørs tidligere. og så lånte jeg hende af en kollega i sep/okt -08. I vinteren 8/9 stod hun med en presenning som eneste værn mod vejrliget.
I aug 09 tog jeg mig endelig sammen til købet og det har jeg ikke fortrudt.
Den gik uden anmærkninger gennem syn, men jeg bemærkede senere at der var en underlig skurrend lyd fra bagerste bremse. Inde hos min mekaniker konstaterede vi at kun den ene klods havde været aktiv. Det havde bevirket at al bremsning havde ligget på en klods der nu var reduceret til 4 mm jern. Det havde sat sit præg på bremseskiven og jeg får nu at vide at jeg ikke kan få en ny original, ej heller som uoriginal. Er der en herinde der kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
og med venlig hilsen
Michael
Michael

Geografisk sted: København

Re: Bremseskive til 500e

Indlægaf haddock skrevet Ons 13. Jan, 2010 10:05

Michael skrev:911
Hello rescueteam
Min gamle tøs.. lad os for nemheds skyld kalde hende for 500 e. er fra -84.
Hun har aldrig fået skiftet bremser.... eller kobling... har ikke stået indendørs tidligere. og så lånte jeg hende af en kollega i sep/okt -08. I vinteren 8/9 stod hun med en presenning som eneste værn mod vejrliget.
I aug 09 tog jeg mig endelig sammen til købet og det har jeg ikke fortrudt.
Den gik uden anmærkninger gennem syn, men jeg bemærkede senere at der var en underlig skurrend lyd fra bagerste bremse. Inde hos min mekaniker konstaterede vi at kun den ene klods havde været aktiv. Det havde bevirket at al bremsning havde ligget på en klods der nu var reduceret til 4 mm jern. Det havde sat sit præg på bremseskiven og jeg får nu at vide at jeg ikke kan få en ny original, ej heller som uoriginal. Er der en herinde der kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
og med venlig hilsen
Michael

Hej Mikael,

ring mig på 60710335 så tager vi den derfra, skiver kan skaffes hvis man ved hvor ;-)
Med løftet venstre, Gerard
Brugeravatar
haddock
Klubmedlem

Geografisk sted: 2300 København S

Re: Bremseskive til 500e

Indlægaf mija skrevet Tors 14. Jan, 2010 16:19

Hej CX er
Jeg har sådan en skive liggene på lofte er fra den produktion der kom for ca 2 år siden skal ikke bruge den da jeg køre 500 c prisen er 1500 kr som var prisen vi gav den gang

cx hilsen

Michael Wærnskjod
22376060
mija
Klubmedlem

Geografisk sted: 2690 Karlslunde

Tilbage til Om RESCUE